SPINATTÆRTE MED RICOTTA

 

Nu skal det hele ikke gå op i fødselsdag og kage, så derfor kommer her et indlæg om en lækker spinattærte. Jeg havde nemlig et bæger ricotta i køleskabet, og tænkte at det ville gøre sig godt i en tærte. Så efter lidt søgning hist og her, kom jeg frem til denne opskrift. Hvad angår bunden, så havde jeg lidt travlt den dag, så det blev bare en færdigudrullet købebund, men den fungerede upåklageligt. :) Næste gang vil jeg tilsætte lidt feta, for det tror jeg vil give den et ekstra pift.

Til en stor tærte skal der bruges

  • En tærtebund
  • 500 g babyspinat (jeg tilsatte også lidt optøet spinat)
  • 250 g ricotta
  • 30 g fintrevet parmesan
  • 5 æg, letpiskede
  • Ca. 10 soltørrede tomater
  • Lidt timian eller oregano
  • Salt og peber

Fordel tærtebunden i et tærtefad. Bland spinat, æg, parmesan og ricotta i en skål, og krydr med salt og peber. Tilsæt soltørrede tomater og krydderurter, og fordel massen i tærtebunden. Bag i 30-35 min. ved 190 grader. Lad tærten køle en smule af, og server den lun.

Dette indlæg blev udgivet i Aftensmad. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

