ET GRØNT WEEKENDBESØG

Ja, for længere bliver træet desværre ikke i min vindueskarm. Sagen er nemlig den, at Henrik er startet på nyt arbejde, og da hans kontor var lidt for kedelig og hvidt, ville han gerne have “en grøn plante eller noget…” Jeg foreslog derfor at han fik et lille træ, da det er lidt mere maskulint end en blomst. Derudover er dette træ (en ficus ginseng) ret hårdført og kan holde i mange år, hvis man bare husker at vande det en gang i mellem. Krukken fandt vi i Netto til 15 kr., da blomsterhandleren var løbet tør for krukker i den størrelse. Man kan ikke rigtig se den ordentligt på billedet, men den er i lysegråt beton og ret rustik IRL.

Jeg har på fornemmelsen, at jeg har anskaffet mig et lignende træ til stuen inden måneden er omme, for det er ret så hyggeligt med sådan et træ i potte. :)

(Den lille afstikkerrod til venstre har jeg vældig meget lyst til at klippe af, men det lød på blomsterhandleren, som om at det var en god ting med sådan et skud. Hmmm…. Synes faktisk at den lille rod får stammen til at ligne en elefant med en snabel, men det er nok bare mig..? ;) 

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

