OLIVENOLIE – EN ANBEFALING

Når man læser diverse test af olivenolie, er det ofte med skuffende resultater. Typisk beskyldes olivenolierne for at være for harske eller bitre, og jeg har da også selv slæbt min andel af dårlige olivenolier med hjem. Men denne olivenolie er formentlig den bedste jeg nogensinde har smagt, og er formidabel til at hælde over salaten eller til at dyppe en skive lækkert brød i på en tapas aften. Og apropos tapas, så har jeg faktisk købt denne olie på en tapas restaurant, nemlig Can Blau i Århus, hvor den stod på alle bordene til fri afbenyttelse. Jeg elsker den restaurant, og jeg forelskede mig fuldstændig i maden, olivenolien, og ja, selv deres blå vandglas med små luftbobler ville jeg gerne eje. Dog kunne sidstnævnte anskaffes i Ikea, så dem købte jeg ikke. ;) Jeg ved at det er den århusianske virksomhed “Den blå port” som importerer den, så bor du i byen, så kontakt dem eller Can Blau og køb en flaske. Jeg mener at have betalt 70 kr. for denne flaske på 375 ml, men den holdt også i lang tid, da jeg ikke brugte den til at stege i.

Og forresten, så har jeg hørt at olivenolie ikke feder når man ikke opvarmer den, og det vælger jeg at tro på! ;)

God weekend til jer alle.

Dette indlæg blev udgivet i Anmeldelser. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

