SWEET ESCAPE

Udsigt ved Helligdomsklipperne

Jeg har en lille tilståelse, som jeg ikke har kunnet dele med jer kære læsere før nu. Sagen er nemlig den at jeg gennem en lille måneds tid, har planlagt at tage til Bornholm og overraske min søster, sammen med tre af vores veninder. Det er ikke så tit at vi har mulighed for at ses pga. geografiske afstande, men når vi endelig ses, så bliver der også hygget igennem. Så i mandags drog vi afsted, og ankom til Bornholm om aftenen, hvor min søster blev overrasket på en café. Super sjovt, og egentlig noget man burde gøre noget oftere. ;) Nå, men vi lejede en bil og kørte rundt på øen, og vi lejede også nogle kajakker og så Bornholm fra vandsiden, hvilket var rigtig fedt!

Bornholm har formået at udnytte, at de har nogle gamle madtraditioner, og i dag sælges der en masse lokale varer, så enhver madelsker burde besøge øen. :) Jeg fik også købt lidt lækkerier med hjem, som I kan se her:

Pesto fra Pastariget, som stammer fra Svaneke. Man kan vist også få det i bl.a. Irma, og Pastariget modtog faktisk Børsens Fødevarediplom i 2011, for overlegen kvalitet og smag. Jeg glæder mig til at smage dem. :) 17 kr. pr. stk.

Hårde karameller med en svag smag af mint, og vendt i lakridspulver. Mums! Købt i Karamelleriet på Svaneke havn til 50 kr.

En formiddag, da vi gik inde i Gudhjem blev jeg pludselig sulten, og jeg købte mig en smoothie af en mand, der havde parkeret sin Vespa, og åbnet en lille biks på fortovet, hvor han solgte smoothies lavet af den lækreste friske frugt. Denne var med jordbær, vandmelon, hyldeblomst, A38 og lidt mynte samt en masse isterninger. Forfriskende og sundt. :)

Derudover kan jeg også komme med en lille anbefaling, hvis du befinder dig i Svaneke og har lyst til pizza. Der er nemlig en lille restaurant ved navn Barsø’s, som ligger lige ved Johan Bülows butik. Her laver de nogle lækre pizzaer med tynd bund og med delvist lokale ingredienser. Jeg fik en pizza med parmaskinke, mascarpone og sort peber, mmmm… :) Derudover fik jeg et glas rødvin, som dog var lidt for varmt, men som efter lidt nedkøling smagte skønt. 70 kr. for pizzaen og 35 kr. for et glas vin, hvilket jeg synes er ganske rimeligt for en hyggelig aftensmad. De havde også nogle lækre klassiske italienske kager, som veninderne fik smagt på, men jeg var så mæt, at jeg afsluttede middagen med en double shot latte og en lille mandel biscotti.

Et dejligt (stort) glas rødvin :)

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

