ENDNU EN BANANIS

Jeg har tidligere lavet en lignende bananis, men denne gang ændrede jeg en smule på opskriften, og den blev nærmest endnu bedre end den første. Jeg var nemlig løbet tør for min elskede vanillesirup, og jeg havde heller ikke noget græsk yoghurt. Så jeg brugte i stedet noget af den kondenserede mælk, som jeg havde brugt til iskaffe og en smule cremefraiche. Mere karamelagtigt og ret så mums. :)

Til 1 stk. is-sulten person skal du bruge:

  • 2 frosne bananer i skiver
  • 1 tsk kondenseret mælk
  • 1 spsk creme fraiche – min var med 18 %, men 9 % er også fint

Hæld det hele op i blenderen, og blend til isen er cremet og ensartet.

Hæld isen i en skål og sæt den i fryseren i 15-20 min. så den lige kan sætte sig.

 

Dette indlæg blev udgivet i Desserter og kager. Bogmærk permalinket.

2 svar til ENDNU EN BANANIS

  1. Pernille siger:

    MUMS!!
    Jeg elsker bananis!..,min yndlings is i år til de gammeldaws vafler er bananis med kæmpemæssige mørke chokoladestykker fra Carte d’Or

    ..ej nu har jeg jo lyst til is!

    • Haha, hold op Pernille! Nu får jeg også lyst til de gammeldaws isvafler. ;-) Og den her bananis kan man (næsten) spise med god samvittighed, hvilket nærmest gør den endnu bedre!

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

