JAGTEN PÅ DEN PERFEKTE HINDBÆRSNITTE VOL. 2

Den evige jagt på den perfekte hindbærsnitte blev for en kort stund indstillet, da jeg var i Illum. Mit blik fangede nemlig Bager Holms kagemontre, da jeg stod på rulletrappen og var på vej op til køkkenafdelingen. Og i mens jeg gik og kiggede på smarte køkkengadgets og fine gryder, så kunne jeg ikke glemme den runde hindbærsnitte, der havde fanget min opmærksomhed. Så da al shopping var overstået, smuttede jeg ned i kælderafdelingen og købte to hindbærsnitter til Henrik og jeg. Og hvordan var de så? Bunden var en almindelig mørdej, som ikke var specielt interessant. Den var faktisk lidt tør og jeg savnede en smag af smør. Syltetøjet var derimod lækkert, men det var lidt en skam at det ikke gik helt ud til kanten af kagen. Glasuren var som en glasur skal være, hverken mere eller mindre. Der hvor kagen til gengæld scorede lidt ekstra point var på krymmelfronten, for i stedet for at drysse med noget kedeligt farvestrålende krymmel, så var denne kage pyntet med pistacienødder og frysetørret hindbær, og det var slet ikke tosset. Derudover er kagen jo vældig pæn med sine buede kant og runde facon. Så alt i alt, er denne kage væsentligt bedre en f.eks. Føtexbagerens, men jeg har altså prøvet dem der var bedre. :)

Jeg har forresten hørt om nogle fantastiske runde, gule hindbærsnitter, som kan købes hos en bager på Christianshavn. Er der nogen der ved, hvor det er? :)

Dette indlæg blev udgivet i Desserter og kager. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

