APPELSINTRÆ – HJÆLP!

Det er ikke længe siden, at jeg stolt fremviste mit blomstrende appelsintræ. Men nu er blomsterne begyndt at falde af – igen! Så jeg tænkte på om der er nogen af jer kloge læsere, der har en god forklaring på dette dumme fænomen? :) Der er jævnligt bier og brumbasser, der hygger sig i blomsterne, så de burde blive bestøvet, og frugterne har hængt på træet siden februar, så jeg tror ikke at træet får for meget vand. Det plejer nemlig at være forklaringen på, hvorfor frugterne falder af. :) Så hvis nogen har nogle gode råd til pleje af citrustræer, så modtages de med kyshånd!

Nu vil jeg gå i gang med lidt rengøring/oprydning, og derefter handle lidt ind til de kommende dage. Jeg så at Føtex har stenfrugter til 1 kr. stykket, så måske man skulle sylte nogle ferskner eller lave en omgang iste..

Må I alle have en god og solrig dag :)

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

2 svar til APPELSINTRÆ – HJÆLP!

  1. Cira siger:

    så flott et tre :) Hvordan har du fått det så stort?! mitt er30 cm og mister sine blader :( trenger det gjødsel? hilsen meg

    • Hej Cira
      Jeg kan anbefale at sætte træet i en stor potte, så det har nok jord. Desuden er det godt hvis potten er i ler og en lys farve, da ler kan suge fugt fra jorden, og den lyse farve gør at potten/rødderne ikke bliver for varme.
      Derudover står det lyst hele året, og ude indtil nattefrosten kommer. Jeg gøder det ca 1-2 gange om måneden. I øvrigt fik mit træ en masse ny energi da jeg plukkede de modne appelsiner af, og nu har det selv lavet 14 mellemstore appelsiner, og blomstrer et par gange om året. :)

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

