FORFRISKENDE VANDMELONJUICE

Da jeg kom forbi Rema1000 så jeg, at de havde vandmeloner til 15 kr. Det kunne jeg altså ikke modstå, så jeg hapsede en med hjem. Men nogle gange kan jeg have svært ved at nå at bruge en hel vandmelon inden den bliver for gammel, og derfor er denne vandmelonjuice helt genial. For ud over at være lækker og læskende, så kan man nemt få brugt en vandmelon på meget kort tid.

Opskriften får I lige her, og den passer til 2 store glas:

  • 1/4 vandmelon uden kerner og skal
  • 12 isterninger
  • Et skvæt citronsaft
  • Evt. lidt mynte

Hæld hele molevitten op i en blender, og blend til det er blevet en ensartet masse. Smæk benene op, og nyd den iskold. :)

Og lige et lille tip. Husk at banke på vandmelonen inden du køber den, for den skal lyde hul, hvis den er moden. :)

Dette indlæg blev udgivet i Drikke. Bogmærk permalinket.

4 svar til FORFRISKENDE VANDMELONJUICE

  1. Pernille siger:

    Ork det ser godt ud! Og jeg kan faktisk ikke lide vandmelon..

    • Haha, ja så er det da noget af et kompliment! Jeg ved ikke hvordan resultatet ville blive, hvis man brugte en anden slags melon, men det er da forsøget værd. :)

      • Pernille siger:

        ..tror godt det kunne blive noget mærkeligt fedtet klistret noget..

      • Der skal ihvertfald en del flere isterninger i, da de ikke er så vandholdige som vandmelonen.. Men jeg ved ikke om det ligefrem vil blive fedtet, men formentlig en del sødere end med vandmelon…

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

