SMÅ KAGER MED RICOTTA OG CITRON

Kagerne skal blot blive gyldne i kanten, da de nemt kan blive tørre, hvis de får for meget.

Da jeg som tidligere nævnt drager til Bornholm i dag, har jeg bagt nogle kager, som skal medbringes til solskinsøen. Opskriften fandt jeg inde hos den talentfulde Sarah, som laver de lækreste kager. Jeg ændrede faktisk ikke på noget, så i stedet for at jeg begynder at kopiere opskriften herinde, så vil jeg i stedet linke til opskriften lige her.

Kagerne er friske og søde, og minder mest om en lille kage med en sprød kant. Citronglasuren giver lige prikken over i’et, og det er i det hele taget en rigtig lækker lille sommerkage, som går fint til både kaffe og saftevand. Det tog kun 10 min. at røre dejen sammen, og da de bare skal formes med et par skeer, ja så tager det heller ikke mange minutter at sætte dem på bagepladen. Bare sørg for at flade dem lidt ud, da de hæver lidt under bagningen. :)

Håber at I alle får en rigtig dejlig weekend, og solen kigger frem og skinner på os – uanset hvad vejrprognoserne siger. :) Det kan godt være, at jeg ikke er så aktiv i kommentarfeltet i mens jeg er væk, men jeg har sørget for at bloggen ikke bliver stille af den grund. Så glæd dig til indlæg om havehygge, hjemmelavet is og lækre kager. Og så lover jeg at besvare evt. kommentarer senest tirsdag, hvor jeg er hjemme igen. :) Hyggehejsa!

Dette indlæg blev udgivet i Desserter og kager. Bogmærk permalinket.

4 svar til SMÅ KAGER MED RICOTTA OG CITRON

  1. Mette siger:

    Mmmm, jeg glæder mig :D

  2. Yeauser siger:

    Hvor ser de bare lækre ud!

    // Anne – lesquatresaisonsblog.blogspot.dk/

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

