SLÅ HOVEDET PÅ SØMMET

Dette indlæg falder lidt uden for kategori, men ikke desto mindre har denne lille spidse fidus reddet mit liv! Det er store ord, så jeg må hellere uddybe hvorfor. Jeg bor i en ældre bygning med stuklofte, sprossede vinduer og et meget gammelt plankegulv. Gulvet har gennem de sidste måneder drevet mig til vanvid, fordi det knirkede rigtig meget. Faktisk var det så slemt, at man inde i soveværelset ikke kunne undgå at vække den sovende, så snart man listede hen over gulvbrædderne, og inde i stuen var det direkte overdøvende, hvis man trådte på de knirkende brædder. Nu har jeg anskaffet mig sådan en fidus her, som fungerer ved, at man sætter metalspidsen på sømmene i gulvbrædderne, og banker med en hammer i modsatte ende, så sømmene trænger længere ned i de underlæggende brædder. Det har taget al knirkeri, og jeg kan kun anbefale at anskaffe sig sådan én, hvis man selv har et sømmet trægulv som knirker. 40 kr. for ro, det er givet godt ud! :)

Men siden det er fredag d. 13, så vil jeg råde jer til at passe på fingrene når I hamrer. ;)

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

