ITALIENSKE FLASKER

Jeg har været så heldig, at der er åbnet en Tiger butik ca. 30 m. fra min lejlighed, og det er derfor blevet meget fristende at kigge forbi, og købe billige is og iste, samt en masse skrammel fine ting. Da jeg var derinde forleden så jeg, at de havde disse flasker fra San Pellegrino. Udover at indholdet smager godt, så synes jeg at flaskerne er så fine i sig selv, at de skal gemmes. Jeg regner med at bruge dem ude på havebordet, hvor de kan fungere som vaser til mine ærteblomster, som endelig er begyndt at komme frem. :)

De små buttede flasker indeholder 200 ml, og koster 10 kr. + pant.

I får også lige et par billeder af mine ærteblomster, som blomstrer fint i mine altankasser. Efter flere uger, hvor de ikke begyndte at spirre, så opgav jeg, og plantede nogle flittigliser oven på frøene. Men efter 1½ måned begyndte de at komme frem, og nu blomstrer de side om side med flittigliserne. Det smarte ved ærteblomster er desuden, at desto flere blomster man plukker, desto flere kommer der. :)

Dette indlæg blev udgivet i Drikke. Bogmærk permalinket.

2 svar til ITALIENSKE FLASKER

  1. Mette siger:

    Hvor er ærteblomsterne fine – dejligt at de endelig kom frem. De frøs måske bare lidt i starten i det danske sommer(?)vejr :-)

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

