LÆKKER PASTARET PÅ 10 MINUTTER

Denne pastaret er en af mine yndlings, fordi den besidder nogle af de vigtigste faktorer for min aftensmad; den skal have masser af smag, være hurtig at lave og helst bestå af få, men gode ingredienser. Og netop fordi den består af så få ingredienser, vil jeg anbefale at man spenderer lidt ekstra på en god lufttørret skinke, samt nogle lækre solmodne tomater, for det gør hele forskellen. Da jeg serverede denne ret for Henrik, udbrød han efter første mundfuld “Mmm, det smager godt!”, hvilket er noget af et kompliment for en vendelbo. ;-) Så selv mændene vil sætte pris på denne enkle og hurtige ret.

Til to personer skal du bruge:

  • Frisk pasta
  • 10 cherrytomater
  • 1-2 fed hvidløg
  • 125 g ricotta
  • Lufttørret skinke, ca. 100 g
  • En god håndfuld ruccola
  • Parmesan
  • Basilikum
  • Salt og peber

Sæt vand over til pastaen. Pres hvidløget, og svits det let på en pande med olivenolie. Skær tomaterne i halve og lad dem stege med på panden i ca. 5 min. Tomaterne skal holde deres form. Tilsæt ricotta, salt og peber, samt lidt pastavand, og rør rundt.

Hæld vandet fra pastaen, og hæld ricottablandingen op i gryden. Vend ruccola og skinke i pastaen, og  server med parmesan, hakket basilikum og et drys flagesalt. Hvis du har en lille Jamie Oliver gemt i maven, så hæld lidt god olivenolie ud over. :-)

Dette indlæg blev udgivet i Aftensmad. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

