ANMELDELSE: LEE STAFFORD ARGANOIL

Conditioner og hårkur

Det er efterhånden nogle uger siden, at jeg nævnte at jeg ville komme med en kort anmeldelse af de to hårprodukter jeg havde købt i Illum.

Først vil jeg gerne understrege, at begge produkter indeholder silikone og parabener. Det er for nogle et problem, men det er normalt ikke et issue for mig. Jeg har brugt produkterne i ca. 3 uger og jeg kan virkelig mærke en forskel på mit hår fra før og efter! Det er blevet mindre flyvsk og det virker i det hele taget mere gennemfugtet. Det har ikke repareret mit hår, hvilket også ville være et mirakel, men det har helt sikkert gjort det blødere, mere skinnende, nemmere at rede ud og mere kontrollerbart. Specielt hårkuren er rigtig lækker, og jeg har ofte ladet den sidde i mit hår natten over eller fordelt den i håret inden jeg gik ud i solen (i den uge solen var fremme). Selve conditioneren er også ret effektiv, men den er ikke et mirakelprodukt, bare et rigtig godt bud på en balsam der gør det den skal, nemlig at blødgøre og gøre håret lettere at rede ud.

Duften i produkterne er lidt kraftig, så duft til den inden du køber den. Dog aftager duften i løbet af dagen, men den forsvinder altså ikke. Det eneste minus er, at jeg synes jeg har fået lidt uren hud i tindingerne, hvilket normalt ikke er et sted jeg bliver ramt af den slags. Jeg har hørt flere sige, at de har oplevet en lignende effekt af MoroccanOils produkter, så det kan tænkes at det skyldes arganolien. Men alt i alt er det nogle virkelig lækre produkter, som jeg sagtens kunne finde på at købe igen med mindre at den urene hud i tindingerne kommer igen.

Hvad angår emballagen, er det måske ikke den mest elegante løsning, men jeg synes at indholdet opvejer det poppede udseende. Dog foretrækker jeg at alle hår- og kropsprodukter er i flasker eller tuber, så man ikke skal stå og fumle med at skrue låget på og af, når man har våde hænder i badet. Derudover er der også nogle hygiejneforhold, som gør, at det er problematisk at stikke grabberne ned i produktet.

Conditioneren indeholder 250 ml og kostede kr. 119 og hårkuren indeholder 200 ml og kostede kr. 149. På 3 uger har jeg ca. brugt 1/5 af conditioneren og 1/4 af hårkuren, så på trods af at jeg har brugt conditioneren hver anden dag, og hårkuren to gange om ugen i mit halvlange hår, er de altså ret drøje i brug. :-)

Dette indlæg blev udgivet i Skønhed. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

