JAGTEN PÅ ALTERNATIVER

Nogle gange får man en idé man ikke kan slippe før den er blevet udlevet. I dette tilfælde var det en mad-idé, eller rettere en mad-trang. For nogle gange får vi lyst til ting, vi ved man ikke burde have lyst til, og jeg skal da gerne indrømme at jeg f.eks. har bagt kanelsnegle bare for at kunne spise fyldet, der løber ud på bagepladen og bliver karameliseret. Lige såvel har jeg lavet fyldet til drømmekager uden at bage selve kagen, bare fordi jeg fik lyst den søde kokosmasse. Sidstnævnte kan dog ikke anbefales, da det hurtigt bliver for meget af det gode :-)

I går fik jeg lyst til guldkorn. Masser af guldkorn. Men voksen som jeg efterhånden burde være, så vidste jeg også godt at sådan en pakke ville blive spist inden for 48 timer, og det er jo ikke ligefrem den mest nærende morgenmad. Så derfor gik jeg i tankeboks, for hvad kunne være et passende alternativ til de poppede ris i den søde honningskal? Og så slog det åbenlyse mig; riskager med honning!

Teorien blev afprøvet, og den levede op til forventningerne! Så 4 honningbelagte riskager senere, var min trang til guldkorn forsvundet. :-)

Fun fact: Vidste du godt, at hos nogle mennesker der har indtaget guldkorn, trænger duften ned i deres urin, og de kan derfor lugte guldkorn når de tisser, men denne “evne” afgøres af deres gener? Jeg fortæller dog ikke, hvilken kategori jeg tilhører. ;-)

 

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

2 svar til JAGTEN PÅ ALTERNATIVER

  1. Nå, spændede nice to know viden:-) gælder det også for musli, for så burde det dufte af en hel honningkube, på vores potte :-)

  2. Haha, det var et godt spørgsmål. :-)

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

