WATERMELON LEMONADE

Jeg havde en vandmelon i køleskabet, som gerne ville spises. Derfor lavede jeg denne lemonade, som var pærelet at ryste sammen. Jeg fandt opskriften inde på Smitten Kitchen, men jeg syntes at citronsmagen var lidt for gennemtrængende. Jeg vil derfor foreslå at man selv smager til undervejs, for det er jo et spørgsmål om smag og behag.

I skal selvfølgelig ikke snydes for opskriften, så den får I her. Målene er dog i cups, men efterhånden har alle nye målebægere denne måleenhed på sig. Hvis ikke, så svarer 1 cup til ca. 2,36 dl.

Lemonade til to mellemstore glas:

  • 1/4 cup friskpresset citronsaft
  • 1/2 cup blendet og siet vandmelon
  • 3 spsk. alm. sirup (Jeg blandede bare 1/2 dl. kogende vand med 1/2 dl. sukker og rørte til sukkeret var opløst. Tag derefter 3 spsk. af denne sirup, eller mere hvis du synes lemonaden mangler lidt sødme)
  • 3/4 cup danskvand

Rør det hele sammen og tilsæt isterninger. Pynt evt. med en skive citron eller vandmelon, hvis du føler dig som en Pynte Jørgen ;)

Dette indlæg blev udgivet i Drikke. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

