PÅ SKATTEJAGT I NETTO

Nogle gange er der ikke langt fra tanke til handling. I dette tilfælde var der ca. 2 timer. For netop som jeg havde skrevet om, at Netto havde tilbud på Jamie Olivers “Hjemme hos Jamie”, så måtte jeg afsted for at finde den – den skulle jo nødigt blive udsolgt! ;-) Min sædvanlige Netto havde ikke fået den hjem, så jeg måtte begive mig ud på en mindre gåtur, og fandt den heldigvis i en anden Netto. Men det er jo efterhånden blevet en naturlov, at man ikke kan gå i Netto, uden at komme hjem med mere end man havde planlagt, hvilket også var tilfældet i dag. De havde nemlig de yndigste muffinforme i pap, som jeg måtte eje! De kostede kun en 10’er, så det var ganske billigt sluppet. De havde dem også i blå og grøn, men jeg er en sucker for tøsede kageforme. :-)

Bogen ser rigtig fin ud, og den er fyldt med lækre opskrifter, som indeholder mange af de typiske køkkenhave-grøntsager/urter. Derudover er der guides til, hvordan man planter tomater, kartofler osv., og der er flere indledende afsnit, som fortæller uddybende om f.eks. lam, rabarber og pizza. Alle opskrifter indledes med et par sætninger om retten, og tips til alternative ingredienser. Det kan jeg egentlig godt lide, for på den måde skaber det et bedre indblik i, hvad det er for en ret, og den jordnære tilgang til mad og ingredienser passer mig rigtig godt. Der er desuden et helt afsnit om grill og grilltips/opskrifter, som nok skal blive flittigt brugt i løbet af sommeren.

Det eneste minus er, at bogen er inddelt i sæsoner. Jeg synes efterhånden at jeg kan få de fleste grøntsager og frugter året rundt, og jeg er nok bare mere til en traditionel inddeling med kødretter, grøntsagsretter, brød og desserter. Men overordnet set, er det en rigtig fin bog :-)

Muffinformene er jeg slet ikke i tvivl om, at jeg bliver glad for! Dog kunne jeg godt finde på, at lægge en papirform ned i hver papform, for at undgå eventuelle fedtpletter på pappet.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

