EN GRØN START PÅ DAGEN

I dag havde jeg ikke lyst til den sædvanlige havregrød, men trængte i stedet til noget koldt og let. Derfor blev det til en sund smoothie med spinat, grape, basilikum og banan. Dog smagte den lidt rigeligt at basilikum, så næste gang vil jeg nok skære lidt ned på det. Ellers kunne basilikummen også erstattes med en anden krydderurt, såsom mynte eller citronmelisse. Men smoothien var overraskende frisk, og slet ikke så skræmmende som dens udseende indikerer:

I skal naturligvis have opskriften, så her kommer den:

Blend 1 banan, 1 håndfuld frossen spinat, saften fra 1 grapefrugt, 5 blade basilikum og 1 glas vand. Sørg for at alle klumper er blendet ud, og tilsæt evt. noget tidsel- eller hørfrøolie til sidst. Jeg fik faktisk to glas ud af portionen, og den fungerede derfor som en frisk og mættende morgenmad.

Nu vil jeg arbejde lidt videre med opgaven, og derefter pakke til weekenden. Håber at I alle får en skøn weekend med masser af sol og afslapning :-)

Dette indlæg blev udgivet i Drikke. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

