STIR FRY MED ET STREJF AF MICHELIN

Efter at have indtaget masser af is her i sommervarmen, var det på sin plads at sørge for en sund aftensmad, men også nem, da varmen altså gør en lidt doven. ;-)

Jeg havde nogle woksaucer liggende i skabet, og da jeg skulle bruge dem viste det sig, at de er udviklet af Henrik Yde Andersen (ham der var med i de første udsendelser af Masterchef, og som ejer Kiin Kiin restauranterne). Saucerne er udviklet i samarbejde med Irma, så undskyld til dem der læser med i Jylland.

Jeg valgte den der hedder “Stir Fry” og tilsatte bare noget kalvekød og grøntsager, som Irma havde anbefalet, men i nogle andre mængder. Da retten var spiseklar så den således ud, og den smagte skønt!

Her kommer opskriften (4 personer)

  • 1 kg blandede grøntsager skåret i passende stykker. Jeg brugte broccoli, champignon, bladselleri, peberfrugt, chili,  gulerødder og rødløg
  • 400 g kalvewienerschnitzel i strimler
  • Woksauce
  • Hakket basilikum

Varm wokken godt op og hæld rapsolie på den. Svits kødet i få minutter og hæld det op i en skål. Tør wokken af og giv den lidt mere rapsolie. Lynsteg alle grøntsagerne i 3 minutter, tilsæt kød og woksauce, og lad det varme igennem. Servér med kogte jasminris og et drys basilikum.

 Velbekomme!

I dag har været endnu en dag i selskab med min opgave. Glæder mig til den er afleveret og jeg kan holde sommerferie. Indtil da, holder jeg dog en lille pause fra opgaveræset i weekenden, da jeg skal til barnedåb i Ålborg med svigerfamilien. Så i morgen flyver vi afsted til Nordjylland, hvor den står på familiehygge fredag og lørdag, og barnedåb om søndagen. 

Dette indlæg blev udgivet i Aftensmad. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

