MORGENGRØD ER GULD I MUND

Eller noget. Ihvertfald er jeg ret begejstret for at starte mine hverdage med en god portion havregrød. Der findes alverdens måder og kombinationer til at lave den perfekte havregrød, og netop som man tror at man har fundet den bedste opskrift, så dukker der en ny og bedre op. I dag så min havregrød således ud:

Normalt ville jeg lave min havregrød med halv mælk/halv vand, men fordi der er banan i denne havregrød, synes jeg ikke det er nødvendigt med mælken, da bananen giver grøden en sødme og fylde. Men det er jo en smagssag. :-)

Jeg hældte lidt af min elskede vanillesirup over til sidst, men måtte sande at det faktisk blev for sødt til denne grød. Både bananerne og fignerne er meget søde i sig selv, så næste gang tror jeg bare, at jeg vil spare de kalorier væk. :-)

Her kommer opskriften på havregrød med banan til 1 person:

Mos 1/2 banan og hæld det op i en gryde sammen med 2,5 dl vand, 1 dl havregryn, et drys kanel og en knivspids salt.

Lad grøden koge ind til den har den rette konsistens, og drys den med fx nødder og tørret el. frisk frugt. I dette tilfælde brugte jeg hasselnødder og tørrede figner.

I dag har jeg brugt formiddagen på at skrive opgave, og rengøre køkken og badeværelse. Senere på dagen kommer min søster forbi til en kop kaffe på altanen, og hun har noget med, som jeg købte da jeg var i Zoologisk Have. Men det må I høre/se mere om i morgen. Nu vil jeg arbejde lidt videre med opgaven, og se frem til hygge i eftermiddag.

Håber at I alle får en dejlig dag!

Dette indlæg blev udgivet i Morgenmad. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

