ZOOLOGISK HAVE & SUND BANANIS

Dagen i dag tilbragte jeg i Zoologisk Have sammen med min søster og kæreste. Vejret var heldigvis fantastisk, og der var relativt få mennesker i haven. Giraffen havde fået en unge for to dage siden, og den var noget så kær, så her får I et billede af det lille vidunder med sin mor.

Da jeg kom hjem igen, var jeg helt træt i mine fødder og trængte til at blive kølet lidt ned. Derfor rørte jeg lige en omgang sund bananis sammen. Denne is er hurtigt blevet en af mine favoritter, da det stort set ikke er mere usundt at spise denne, end det er at spise en banan. Derudover er den dejligt cremet og sød, og det er en oplagt måde, at få brugt de modne bananer i frugtskålen. Det er netop vigtigt at bananerne er blevet godt modne, da den bitre smag i umodne bananer vil trænge meget igennem i isen! Så her kommer opskriften, som giver to små skåle, eller én stor hvis man er ekstra lækkersulten:

  • 2 frosne bananer (skær bananerne i skiver inden du fryser dem, da det er nemmere at blende)
  • Lidt vanillesirup, eller alm. sirup + lidt vanillesukker
  • 1 spsk græsk yoghurt

Blend hele molevitten til en cremet masse, hæld det i skåle og spis det med det samme, eller sæt isen i fryseren i 20 minutter til den er blevet mere fast.

Isen inden den har været i fryseren

Isen efter den har været i fryseren. Stadigvæk cremet, men mere fast.

Servér evt. med chokoladesauce/hakket chokolade og flødeskum eller friske blåbær.

Dette indlæg blev udgivet i Desserter og kager, Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

