MARROKANSK MYNTETE

Regnen siler ned og Mads og Monopolet kører i baggrunden. Selvom det egentlig burde være godt vejr, så er det alligevel lidt hyggeligt at hygge indendøre i mens man lytter til folks dilemmaer. Jeg gik forbi en marrokansk café i går, hvor de serverede frisk myntete i farvestrålende glas, og det så bare så lækkert ud. Derfor har jeg netop lavet mig et lignende glas, som er sprængfyldt med smag! Opskriften stammer vist fra AnneMad, og er læskende lækker! Dog syntes jeg at den smagte lidt for meget af stjerneanis, så næste gang vil jeg nøjes med 2-3 stykker.

Opskriften kommer her:

  • 1 håndfuld mynte med masser af smag
  • 5 stjerneanis
  • 3/4 l. vand
  • Lidt rørsukker efter smag og behag
  • Et par skiver af en usprøjtet citron

Hæld vand, mynte og stjerneanis op i en gryde og lad det nå kogepunktet. Fjern gryden og tilsæt rørsukker og citronskriver, og servér!

Håber at I alle får en skøn dag, og solen kigger forbi i løbet af dagen.

Dette indlæg blev udgivet i Drikke. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

