MIN HØJTELSKEDE ALTAN

Da jeg flyttede til København for snart et år siden, var der to ting som stod højt på ønskelisten. En separat brusekabine og en altan. Jeg fik indfriet begge ønsker, og det er jeg lykkelig for! Min altan har dog delvist udsigt over en parkeringsplads, men så meget desto mere grund til at gøre den endnu mere hyggelig. Jeg har derfor været ude og investere i altanmøbler, krukker, appelsintræ, altankasser, krydderurter og blomster. Jeg er vild med krydderurter, og jeg har endda endnu flere til at stå inde i køkkenvinduet. Dog har der været nogle begynderfejl, hvilket er gået ud over en rosmarin og en salvie. Har senere hen fundet ud af, at det skyldes at begge planter skal have masser af dræn – tak Camilla Plum! Også appelsintræet blev ramt af min manglende havekundskaber, og mistede en masse blomster, hvilket formentlig skyldes at den fik for lidt vand. Jeg havde nemlig været nervøs for at overvande den, da den i så fald ville miste frugterne. Nu er den dog frisk igen!

Her kommer et lille billedflow fra min lille altan

I potterne står der bredbladet persille, marokkansk mynte, Smiths mynte og citrontimian. Appelsinerne på træet er nogle syrlige små djævle, så de er bare til pynt. I køkkenvinduet står der desuden basilikum, kruspersille, alm. timian og en salvie der kæmper for livet.

To slags mynte og citrontimian.

Seneste medlem af familien, som kæresten ikke kunne undvære. (Jeg fik dog lov til at vælge farven) :-)

Hyggestund med mandler ristet i soja og mynte/lime-vand

Små pink blomster, som langsomt begynder at springe ud.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

