JAGTEN PÅ DEN PERFEKTE HINDBÆRSNITTE – MEYERS BAGERI

Hindbærsnitter er klart en af mine yndlingskager, og det varmer mit lille kagehjerte at den har fået en revival i de senere år. Ikke desto mindre har jeg aldrig kastet mig ud i at bage den selv, hvilket formentlig skyldes, at da jeg boede i Århus lå der en lille café i Gammel Munkegade ved navn Mocca City, som lavede verdens bedste hindbærsnitter, og dem ville jeg ikke konkurrere med! Siden da er jeg flyttet til København, og har derfor indledt eftersøgningen på byens bedste hindbærsnitte. I dag faldt valget på snitterne fra Meyers Bageri i Store Kongensgade.

Eftermiddagskaffe på altanen, så bliver det altså ikke meget bedre!

Som man kan se på billedet er der ikke glasur på dem, men i stedet groft rørsukker, som giver den en lækker sprødhed. Hindbærfyldet er virkelig smagfuldt og man kan tydeligt smage at det ikke er den billige marmelade i den blå spand. Bunden er saftig og smager mildt af smør, og får Føtex bagerens tørre hindbærsnitter til at blegne.

Alt i alt en smækker lækker kage, som jeg skal prøve igen. Men det kræver lidt mere research, før jeg kan vurdere om det er byens bedste hindbærsnitte. ;-)

Jeg fik også købt et “Mørdrupgård brød”, samt en macaron med hindbær og lakrids. Sidstnævnte forsvandt dog på hjemvejen, ups! Men brødet ser således ud, og smager himmelsk! Sej, mørk skorpe og en saftig, let syrlig krumme, som Meyer ville have sagt. :-)

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsting. Bogmærk permalinket.

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.

