MIN SENESTE AFHÆNGIGHED…

Er en te. Ja, man ved at man har rykket sig på aldersbarometeret, når noget af det man har allermest lyst til at drikke er en te(!) Ja, en baileys te nuvel, meeen alligevel. :) I begyndelsen af hvert efterår trisser jeg ind til byen, for at købe ind til de kommende måneders te-lager, for det er bare sjældent at jeg har lyst til at drikke den samme te, som jeg drak sidste år. I år tog jeg turen ind til Perch’s og kom hjem med to slags te. Den ene var denne bailey cream te, som jeg er blevet helt tosset med.

20131113_094517.jpg

Det er en sort te med en sød og blød smag af karamel, og jeg nyder den særligt om aftenen, når jeg har lyst til noget sødt. Faktisk nyder jeg den så meget at jeg allerede har drukket 3/4 af posen, så jeg skal nok snart ind og købe noget mere. Jeg har også serveret den for gæster, og flere gange er den efter første slurk blevet efterfulgt af et “Mmm, den er god. Er det karamel-te?” Så det er ikke kun mig der er vild med den! :)

Jeg ved at andre mærker også laver Baileys te, men dem har jeg endnu ikke prøvet. Dog kan jeg bestemt anbefale denne te, som vist både kan købes i København, Århus og i Perchs webshop. Den koster 35 kr. for 100 g.

Den anden te jeg købte var en grøn bambus te med frugt, men den synes jeg slet ikke var hypen værd. Flere siger at den smager af champagnebrus, og den dufter også lidt af det, men den smager altså lidt kedeligt i min optik. :)

Dette indlæg blev udgivet i Drikke. Bogmærk permalinket.

2 svar til MIN SENESTE AFHÆNGIGHED…

  1. Camilla siger:

    Baileys te er bare det BEDSTE!!! :)

    Jeg plejer at købe hos Kronen i Aalborg og synes det er den bedste te i verden! Da jeg lærte husbonden at kende for 12 år siden, havde vi kun været kærester i godt en uge, da jeg havde fødselsdag og han gav mig faktisk Baileys te i gave – den første gang jeg smagte det, og jeg var solgt :)

    • Ja det er nemlig bare så godt! Skønt at høre at jeg ikke er den eneste fan af den te :) Og dejlig historie. Den kan da kun gøre at teen smager endnu bedre når du drikker den. Det var godt valgt af husbonden :)

Tak for dit besøg. Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar.